Andreas Panayi joined Skoltech as the Professor of the Practice at the Center for Digital Engineering with extensive global experience in automotive and aerospace product development. His expertise focuses on leveraging computer aided engineering methodologies to enable the digital transformation of traditional analysis methods and expedite the product development cycle in order to develop efficient and reliable final products while reducing production and operating costs.
He holds a Ph.D. in Mechanical Engineering from Michigan State University where his research work was focused on the development of numerical models for the assessment of internal combustion engine performance. He worked with Ford Motor Company and Cummins to test and validate these models.
Dr. Panayi transitioned to the aerospace industry in 2011 by joining Boeing. He worked on the development of the methods of analysis for composite joints – the best modeling practices for interlaminar analysis using finite element methods and their validation through testing. He developed and implemented an automation framework that made these methodologies accessible with ease and straightforward human interaction, while ensuring consistency, accuracy, repeatability, and efficiency throughout the design cycle. He was instrumental in the certification of several new airplane programs and their derivatives. In more recent years, he was involved in the digital transformation where he led the Mechanical and Structural Engineering efforts for the Boeing Model Based-Engineering Global Center. He researched and developed prototypes for the infrastructure that would enable the seamless data exchange between cross-disciplinary teams so that well-informed engineering decisions are made early on in the design cycle to eliminate expensive rework, improve product quality and reduce in-service costs, while ensuring safety and reliability. He has presented multiple times on these topics over the years at the internal Boeing Technical Excellence Conference, and he won the Best Paper in Structures for his work on the automation framework for composite joint analysis. He holds one patent and four trade secrets. Recognized for his contributions, advancements and transformations in aerospace product development through modeling and simulation, he was inducted to the Boeing Technical Fellowship as an Associate Technical Fellow in Structures.
Dr. Panayi will continue his work in teaching, research and innovation at the Center for Digital Engineering with the Cyber-Physical Systems Laboratory and the Systems Thinking Group, to investigate and further advance the technologies for product lifecycle management ensuring that the next engineering leaders will have the right tools to innovate and thrive.
Journal Publications
Conference Presentations and Proceedings
Internal (closed-door) Conference Presentations
* BTEC : Boeing Technical Excellence Conference
Андреас Панаи присоединился к Сколтеху в качестве Профессора в Центре Системного Проектирования с обширным мировым опытом в области разработки продукции для автомобильной и аэрокосмической промышленности. Эксперт в области использования методологий компьютерного проектирования для обеспечения цифровой трансформации традиционных методов анализа и ускорения цикла разработки продукта для создания эффективных и надежных конечных продуктов при одновременном снижении производственных и эксплуатационных затрат.
Он имеет докторскую степень в области машиностроения («PhD in Mechanical Engineering») от Университета Штата Мичиган, где его исследовательская работа была сосредоточена на разработке численных моделей для оценки характеристик двигателя внутреннего сгорания. Он работал с «Ford Motor Company» и «Cummins», чтобы протестировать, проверить и утвердить эти модели.
Д-р Панаи перешел в аэрокосмическую отрасль, перейдя в компанию «Boeing», и с 2011г. он работает в России. Он работал над разработкой методов анализа композитных соединений — лучших практик моделирования для межслойного анализа с использованием методов конечных элементов и их проверки посредством испытаний. Он разработал и внедрил структуру автоматизации, которая сделала эти методологии доступными с легкостью и простым взаимодействием с человеком, обеспечивая при этом согласованность, точность, воспроизводимость и эффективность на протяжении всего цикла проектирования. В последние годы он участвовал в цифровой трансформации, где руководил команду по машиностроению и проектированию конструкций в глобальном центре проектирования на основе моделей Боинга («Boeing MBE Global Center»). Он исследовал и разработал прототипы инфраструктуры в рамках «PLM», которая обеспечила бы беспрепятственный обмен данными между междисциплинарными командами, от концепции продукта до эксплуатации, чтобы хорошо обоснованные инженерные решения принимались на ранних этапах цикла проектирования, и для исключения дорогостоящих доработок, улучшения качества продукции и снижения эксплуатационных расходов, обеспечив при этом безопасность и надежность продукта. На протяжении многих лет он неоднократно выступал по этим темам на внутренней конференции «Boeing Technical Excellence Conference» и получил награду за лучший доклад по конструкциям за свою работу над структурой автоматизации для анализа составных соединений. Он владеет одним патентом и четырьмя коммерческими. Он сыграл важную роль в сертификации нескольких новых авиационных программ и их модификации. Его вклад, достижения и преобразования в области разработки продукции для аэрокосмической отрасли посредством моделирования и симуляции были признаны, и он стал членом «Boeing Technical Fellowship» в ранг «Associate Technical Fellow (ATF)», ранг который присваивается только 3%-ам лучших инженеров Боинга по всему миру.
Д-р Панаи продолжит свою работу по обучению, исследованиям и инновациям в Центре Системного Проектирования с Лабораторией Киберфизических Систем и Группой Системного Мышления, чтобы исследовать и развивать технологии для управления жизненным циклом продукта, гарантируя, что следующие инженеры-лидеры будут иметь правильные инструменты для инноваций и процветания.